Nakliye taşımacılığı ile ürünlerin şehir içerisinde veya şehirler arasında taşınması sağlanabilir. Taşınma süreci zorlu bir süreç olduğundan bu sürecin hasarsız şekilde atlatılabilmesi için bazı kritik noktalara dikkat edilmelidir. Evden eve veya şehirler arası taşımacılık hizmeti sırasında deneyimli bir nakliye firmasından hizmet almak yaşanabilecek problemlerin önüne geçilebilmesi için tercih edilebilir.
Nakliye Firması Seçimi
Nakliye taşımacılığı işlemi için atılabilecek ilk adım nakliye firmasının seçilmesidir. Nakliye firmalarının seçilmesiyle eşyaların evden eve ve şehirler arasında daha güvenli şekilde taşınması sağlanabilir. Taşınma süreci zorlu ve karmaşık bir süreç olduğundan deneyimli bir nakliye firması bu süreçte yaşanabilecek tüm problemlerin çözümünde rol alabilir.
Taşınacak olan kişiler nakliye firması seçiminde bazı kriterleri göz önünde bulundurmalıdır. Taşımacılığı gerçekleştirecek olan firma hakkında gerekli araştırmaların yapılması ve firma ile birebir iletişime geçirilmesi gerekir. Firma ile iletişime geçerek taşınma sürecinde firmanın nasıl bir rol alacağı hakkında daha detaylı bilgiler elde edebilmek mümkün olur.
Nakliye firması seçecek olan kişilerin firmanın iletişim yeteneğini göz önünde bulundurması gerekir. Taşınma sürecinde iletişim kopukluğu nedeniyle çeşitli problemler yaşanabileceğinden nakliye firmasının iletişimi firma seçiminde en çok dikkat edilmesi gereken kriterdir. Firma ile gerçekleştirilen görüşmede firmanın sizin isteklerinizi göz önünde bulundurup bulundurmadığına dikkat etmeniz gerekir. İsteklerinizi göz önünde bulunduran bir firma ile anlaşarak taşınma sürecini daha profesyonel şekilde yürütebilirsiniz.
Taşınacak Eşya Listesinin Hazırlanması
Nakliye taşımacılığı işleminin gerçekleştirilebilmesi için öncelikle taşımanın gerçekleştirileceği alandaki eşyaların toplanması gerekir. Taşınma sürecini yürütecek olan kişiler evde hangi eşyanın çöpe gideceğini veya hangi eşyanın yeni taşınılacak alana götürüleceğini kararlaştırmalıdır. Hangi ürünlerin yeni taşınacak alana götürüleceğine karar verilmesinin ardından eşya listesi hazırlanması gerekir.
Eşya listesi içerisinde hangi eşyaların taşınacağı ve kırılabilecek eşyaların hangileri olduğu yer alabilir. Hazırlanan eşya listesi taşıma işlemi gerçekleştirecek olan firma ile de paylaşılabilir. Bu sayede hem hangi ürünlerin firmaya teslim edildiğinin belgesine sahip olabilmek hem de taşınma sürecinin ardından yaşanabilecek hasarlarda bu belgeyi kullanabilmek mümkündür. Özellikle taşınma sürecinde eşyaların kaybolması gibi problemlerle sık sık karşılaşıldığında hazırlanacak bu liste sayesinde firma tarafından taşınma amacıyla almış olduğu bir eşyayı inkar etmesi gibi bir durumun ortaya çıkması engellenebilir.
Nakliyat Sigortasının Yaptırılması
Nakliye taşımacılığı sırasında taşıma işlemi gerçekleştirecek firmadan nakliyat sigortasının yaptırılmasını istemek gerekir. Hem evden eve nakliyatta hem de şehirler arası nakliyatta taşıma işlemini gerçekleştirirken çeşitli problemler meydana gelebilir. Özellikle taşınma işleminin kış aylarında gerçekleştirilmesi durumunda karlı yollarda kaza yapılması problemi ile sıklıkla karşılaşır. Nakliyat sigortasının yaptırılması ile nakliye sürecinde meydana gelebilecek hasarların temin edilmesini sağlayacak sigortaya sahip olabilmek mümkündür.
Taşımacılık işlemini gerçekleştirecek olan firma tarafından yaptırılacak olan nakliyat sigortasının hangi maddeleri içerdiğine de dikkat etmek gerekir. Nakliyat firmaları tarafından yapılan sigortalar arasında eşyaların araca yüklenmesinin ardından yaşanabilecek kaza veya doğal afetlerde eşyaların sigortalanması sağlanır. Aslında burada sigortalanan nakliye firmasının taşıma gerçekleştiren aracıdır. Nakliye aracının kaza yapması veya doğal afetlere maruz kalması nedeniyle oluşabilecek hasarların büyük bir bölümü sigorta firması tarafından karşılanır.
Firma Hakkında Bilgilerin Edinilmesi
Nakliye taşımacılığı yaptırılacak olan firma hakkında detaylı bilgilere sahip olmak taşınma sürecinin daha güvenli şekilde yürütülmesini sağlar. Taşımacılık sürecinde yaşanabilecek aksiliklerin önüne geçilebilmesi için taşımayı gerçekleştirecek olan firmadan bazı bilgiler talep edilebilir. Özellikle taşımada kullanılacak aracın plakasının firmadan talep edilmesinde fayda vardır. Firmadan taşımacılık işlemini gerçekleştirmeden birkaç gün önce kullanılacak aracın plakası istenebilir.
Firma hangi aracını göndereceğine karar vermediğini söylerse firmadan iki farklı plaka talep edilebilir. Firmadan 2 farklı plaka talep edildikten sonra firmaya taşıma işlemini bu araçlardan birisi gerçekleştirsin şeklinde bilgi verilebilir. Firmadan alınan araç plakası sayesinde taşıma gününde plakası verilen aracın taşımayı gerçekleştirip gerçekleştirmediği kontrol edilebilir. Taşımacılık işlemini gerçekleştirmek üzere gelen aracın plakası farklı ise bu durum taşıma hizmetine gerçekleştirecek olan firma ile görüşülmelidir. Plakanın alınması aynı zamanda taşımacılık hizmeti için anlaştıktan sonra işi başka firmalara devreden firmalar ile karşılaşılmasının engellenmesini sağlayacaktır.